11 maart 2024

S.v. ROAC 1 boekt eerste uitoverwinning van het seizoen

ROAC heeft de eerste driepunter van het seizoen op vreemde bodem binnen door PVC in Utrecht met ruime cijfers te verslaan: 0-5.

Het seizoen is al voor driekwart achter de rug en toch was ROAC er nog niet in geslaagd om buitenshuis de volle buit te pakken. Dat begon toch wel een beetje te knagen, maar na gistermiddag is dat geen issue meer.

ROAC wilde een herhaling van de wedstrijd tegen Quick 1890 voorkomen en had scherp getraind in aanloop naar de wedstrijd tegen PVC en tegen elkaar uitgesproken hoe belangrijk deze pot was. Toch startte ROAC niet best aan de wedstrijd. Mede door het verschrikkelijk slechte kunstgras in Utrecht oogde het spel van de Rippers traag en slordig. PVC had ook op voorsprong moeten komen. Een bal in de opbouw van Mitchel Boere werd onderschept, maar de Utrechtste aanvoerder raakte het leer dramatisch en schoot naast het doel. Niet veel later kreeg hij een herkansing bij een goede voorzet, maar ook deze kans was niet aan hem besteed.

ROAC kon daar één grote kans tegenover stellen. Yoek Bentvelzen stuitte op de keeper en in de rebound ging de bal via een verdediger op de paal. Naamate de eerste helft vorderde kwam ROAC beter in de wedstrijd en vlak voor rust zou ROAC ook scoren. Loek van As schoot van een meter of twintig, de bal werd aangeraakt en vervolgens verkeek de doelman zich op het schot waardoor hij zomaar in het net belandde: 0-1.

Na rust zou ROAC, mede door de ruimte die PVC steeds meer zou weggeven, uitlopen naar een dikke overwinning. De 0-2 werd gemaakt door Matty van Benten die fraai een voorzet van Bart Hogenboom binnenkopte. De energieke Van Benten was de tweede helft niet meer te stoppen en zou ook de 0-3 voor zijn rekening nemen, deze keer was Van As de aangever.

In het slot van de wedstrijd mocht Hogenboom zelf ook nog tweemaal het net vinden. De 0-4 was een fraaie stift over de Utrechtste goalie en de 0-5 was een tap-in na een voorzet van Thijs van Seggelen. Omdat Tijn van der Geest in de laatste minuut nog geweldig redde op een kopbal werd ook het doel schoon gehouden. Nog niet eerder verloor PVC zo ruim dit seizoen.

Door deze overwinning neemt ROAC flink afstand van de degradatiezone en werd plek 4 nog steviger bezet. Komende week komt KDO op bezoek. Uit mocht ROAC in haar handjes knijpen met een 1-1-gelijkspel.

Tijn van der Geest; Jim van der Meer, Freek Heemskerk (80. Jay Koek), Mitchel Boere, Tanno van der Pouwkraan (80. Joost van der Geest); Thijs van Seggelen, Matty van Benten, Loek van As; Bart Hogenboom, Yoek Bentvelzen (80. Freek van Zeil), Lars van der Poel (46. Wessel van der Poel).