25 maart 2024

S.v. ROAC 1 herpakt zich

ROAC heeft zich hersteld na de thuisnederlaag tegen KDO van vorige week door de 'uitwedstrijd' tegen Roda '46 met 0-1 te winnen. Eerder dit seizoen werd de 'thuiswedstrijd' nog met 1-2 verloren tegen de club uit Leusden.

Op papier speelde ROAC gisteren dus uit, maar in de praktijk werd er gewoon gespeeld op het natuurgras in Rijpwetering. De locaties van de wedstrijden tegen Roda '46 waren omgedraaid omdat dat ROAC beter uitkwam i.v.m. de festiviteiten rondom de Fancy Fair in Oud Ade.

Daarnaast was er nog iets bijzonders te vermelden. Good-old Bob Brugman stond weer eens op doel nadat hij bijna 7 jaar geleden zijn afscheid kenbaar had gemaakt. ROAC kent namelijk een ongekend keepersprobleem. Eerste goalie Tijn van der Geest is geblesseerd en werd vorige week al vervangen door de keeper van ROAC 2, Olaf Koek. Dat deed Koek uitstekend, maar dit weekend zat hij in Oostenrijk dus kon hij gisteren ook niet keeper. De andere keeper van ROAC 2 die ROAC in huis heeft, Sjors Oudshoorn, is ook geblesseerd waardoor Burgman om een gunst werd gevraagd. De routinier stemde in en hielp zijn club uit de brand. Arjan Disseldorp, normaliter doelman van ROAC 3, zat op de bank als reservegoalie.

ROAC moest het ook doen zonder de geblesserde Thijs van Seggelen. In de heenwedstrijd nog verantwoordelijk voor het Ripse doelpunt. Het betekende dat Jay Koek na maanden blessureleed weer in de basis startte. Dat zou Jay Koek heel goed invullen, net zoals de andere middenvelders Wessel van der Poel, Loek van As en Matty van Benten ook allemaal een zeer ruime voldoende kregen.

ROAC domineerde de eerste helft, gaf geen kans weg maar dwong eigenlijk te weinig af voor het mooie. Van As was het dichtstbij de 0-1, maar hij raakte de lat en de keeper kon een keer redding brengen.

Na rust was ROAC even zoekende, maar al snel nam ROAC het heft weer in handen. Maar ook nu bleef het vooral bij dreiging zonder te bijten. Zo rond de 70e minuut kwam Roda '46 beter in de wedstrijd. Steeds vaker begonnen zij duels te winnen en op de counter was het een paar keer oppassen geblazen. Ook vanuit een corner raakte Roda '46 de paal nog in deze fase waarin ROAC even moegestreden leek.

Vers bloed in de ploeg en een wereldgoal van Van Benten brachten ROAC in de absolute slotfase toch waar het recht op zou hebben. Een afgeslagen corner werd fraai aangenomen en nog fraaier in de kruising gejast door de ijverige Van Benten: 0-1. Na deze openingstreffer moest ROAC nog een paar minuten het doel schoonhouden en dat lukte zonder al te veel problemen.

Komende donderdag speelt ROAC uit bij Foreholte voor de LAV-cup, komend weekend wordt er niet gevoetbald door de Paarsen. Op zondag 7 april speelt ROAC pas weer competitie en wel thuis tegen de nummer 2 WV-HEDW.

Bob Brugman; Jim van der Meer, Mitchel Boere, Freek Heemskerk; Jay Koek (82. Joost van der Geest), Wessel van der Poel, Matty van Benten, Loek van As; Bart Hogenboom, Yoek Bentvelzen (75. Freek van Zeil), Lars van der Poel (65. Tanno van der Pouwkraan).