26 februari 2024

S.v. ROAC 1 laat dure punten liggen

ROAC heeft slechte zaken gedaan in Amersfoort tegen Quick 1890 door met 0-0 gelijk te spelen.
En dat tegen de club die thuis nog met 8-0 werd verslagen.

Een klein beetje nuance is wel op zijn plek, want het team dat gisteren in Amerfoort door Quick 1890 op de been werd gebracht was veel beter georganiseerd dan de ploeg die in september in Rijpwetering op bezoek kwam. Neemt niet weg dat ROAC had moeten winnen van de nummer 11, zeker als het nog een aanval wil doen op de top 3.

In de eerste helft was het veel te apatisch wat de Rippers lieten zien. De creativiteit ontbrak om tot grote kansen te komen en ook het vuur in de duels om het nodige te forceren leek weinig aanwezig. ROAC gaf verder echter ook niets weg en daarom was 0-0 een logische tussenstand na 45 minuten spelen.

Na de theepauze wist ROAC wel te brengen wat nodig was om de punten naar huis te nemen. Zo'n 25 minuten was ROAC heer en meester en kwamen de gasten tot 4 grote kansen. Lars van der Poel die vandaag zijn officiele basisdebuut maakte kon na een goede aanval afdrukken, maar moest dat doen met zijn chocoladebeen waardoor de poging kracht miste. Daarna kreeg Bart Hogenboom, die de afgelopen weken steevast het net wist te vinden, ook nog 3 grote mogelijkheden. De keeper van Quick wist de pogingen met het nodige geluk onschadelijk te maken.

Vanaf minuut 70 kwam Quick iets uit haar schulp en in de slotfase, toen ROAC meer risico ging nemen om de driepunter alsnog over de streep te trekken, had de thuisploeg op de counter ook nog zomaar de volle buit kunnen binnenharken. Een poging belandde namelijk nog op de lat en bij een andere counter stond het vizier te hoog bij de afwerking. Het bleef zodoende bij 0-0.

ROAC zal bij zich te rade moeten gaan waarom deze wedstrijd niet is gewonnen. Eerder tegen Aalsmeer (2-1 winst), DIOS (1-1) maar ook tegen APWC die uiteindelijk met 5-0 werd gewonnen maar waar ROAC ook zomaar met 0-2 achter had kunnen staan, ging het uiterst moeizaam. Als ROAC daadwerkelijk een gooi wil doen naar de top 3, dan zullen dit soort potjes echt beter moeten. Volgende week mag ROAC weer tegen een hoogvlieger, TABA komt op bezoek. In Amsterdam verloor ROAC nog met 5-2.

Tijn van der Geest; Jim van der Meer, Freek Heemskerk, Mitchel Boere, Tanno van der Pouwkraan; Thijs van Seggelen (82. Joost van der Geest), Matty van Benten, Loek van As; Bart Hogenboom, Yoek Bentvelzen, Lars van der Poel (72. Wessel van der Poel).