S.v. ROAC 1 zakt door de ondergrens

Er was toch nog een man of 30 vanuit Rijpwetering en Oud Ade die Aalsmeer – ROAC verkozen boven de festiviteiten in Oud Ade vanwege de Leidse Marathon. Zij zouden hevig teleurgesteld worden, want ROAC kon eigenlijk geen moment het vuur vinden om wat van deze wedstrijd te maken die nergens meer om ging.

Onder tropische omstandigheden op het nepgras in Aalsmeer zou het een gelijk opgaande wedstrijd worden. Aalsmeer is al gegradeerd en won dit seizoen pas één keer, maar zou tegen ROAC genoeg kansen krijgen om het net te vinden. ROAC kreeg ook voldoende kansen, maar ook voorin bij de Rippers ontbrak de scherpte om er wat van te maken. Het duel eindigde derhalve in een bloedeloos 0-0-gelijkspel.

Het speelbeeld zou in de eerste en tweede helft gelijk zijn aan elkaar. ROAC had veel balbezit, maar miste creativiteit en energie om het de tot op gisteren meest gepasseerde verdediging van de competitie in verlegenheid te brengen. Het lukte een paar keer en ROAC had toen ook moeten scoren. Matty van Benten miste vrij voor doel en Bart Hogenboom had zijn teamgenoten beter in stelling moeten stellen toen zij met twee man meer op de Aalsmeerse goalie afkwamen. Ook had ROAC een penalty verdiend toen Freek van Zeil toch vrij opzichtig naar de grond werd getrokken.

Maar veel vaker strandde de Ripse aanval met een slordige pass of een mislukte actie en nam Aalsmeer over die vrijwel steevast direct de lange bal zocht. Daardoor werd het achterin bij ROAC, waar de ruimtes groot waren, een hardloopwedstrijd waar Aalsmeer meermaals van wist te profiteren. En Aalsmeer had ook zo maar het net kunnen vinden als wat beter in afronden waren geweest.

Een frusterende wedstrijd uiteindelijk, aangezien het niveau te wensen overliet. Volgende week maandag speelt ROAC haar laatste wedstrijd van het seizoen, thuis tegen Fair Play. Het zal dan beter moeten om het seizoen met een goed gevoel af te kunnen sluiten.

Opstelling ROAC: Tijn van der Geest; Jim van der Meer (62. Joost van der Geest), Mitchel Boere, Freek Heemskerk, Loek van As; Matty van Benten (67. Tanno van der Pouwkraan), Jay Koek (46. Thomas van Veen), Wessel van der Poel; Bart Hogenboom, Freek van Zeil, Thijs van Seggelen.