2 april 2024

Uit de bestuurskamer

In deze editie van uit de bestuurskamer:

• Over de bijeenkomst zaterdag-zondagvoetbal
  • Resultaat van de veiling
  • Doe mee met de loterij
  • Kampioenschappen om te vieren

Informatieavond zaterdag-zondagvoetbal

Op donderdag 29 februari 2024 is er in het clubhuis een informatieavond gehouden over het zaterdag-zondagvoetbal. De belangstelling voor deze avond was groot en niet alleen vanuit de kring van selectiespelers. Ook andere actief sportende leden en belangstellenden waren aanwezig.

Wat was het doel van de informatieavond?

Vooraf was duidelijk gemaakt dat er op deze avond zeker géén besluit genomen zou worden, maar dat de avond vooral informerend was bedoeld. Informerend in de zin dat het bestuur wilde vernemen wat er over dit onderwerp leeft binnen de vereniging. Daarnaast ook informerend naar de leden over de ervaringen van andere verenigingen in onze omgeving die de overstap van zondag naar zaterdag selectievoetbal al hebben gemaakt

Al met al was de uitwisseling van informatie zeer verhelderend en werd er vooral positief kritisch gekeken naar mogelijke oplossingen voor dit vraagstuk waar ook vele andere voetbalverenigingen mee worstelen.

Wat is er nu nodig?

Het bestuur is aan zet om de juiste afweging te maken en een eventuele overstap in organisatorische zin zo goed mogelijk te realiseren. Daarvoor zal onder andere ook overleg met de KNVB gaan plaatsvinden.

ROAC Veiling een groot succes

Op vrijdag 8 maart vond de derde ROAC Veiling plaats. Het was een zeer geslaagde avond. Een prima sfeer, heel veel beschikbare kavels, voldoende belangstellende kopers, veel hilariteit en een mooie bruto-opbrengst van € 32.225. Een prachtig bedrag voor de toekomstige verbetering en verduurzaming van onze accommodatie.

Doe mee met de loterij

Voor ditzelfde doel – het verbeteren en verduurzamen van onze accommodatie - wordt er een grote loterij georganiseerd. De eerste loten zijn tijdens de veiling verkocht, maar er zijn er nog voldoende beschikbaar.

Loten kopen

Je kunt deze loten tijdens de thuiswedstrijden van het eerste kopen in het clubhuis of bij de leden van de veilingcommissie.

Prijsuitreiking

Op zaterdag 15 juni 2024, tijdens de finale dag om de LAV-cup op ons Hertogspark, worden de prijswinnaars bekend gemaakt. Op die dag sluiten wij ook het seizoen 2023-2024 gezamenlijk af met een prachtig programma. Daarover volgt de komende tijd meer informatie.

Badminton- en handbaljeugd kampioen!

Ondertussen wordt er natuurlijk ook volop gesport en zijn er ook weer kampioenen toe te juichen. Het jeugdteam van de badmintonafdeling werd kampioen op de avond van de ROAC Veiling en werd gehuldigd op het podium in het clubhuis. Een week later, op zondag, werden de handbalsters van de B-junioren kampioen en ook dat werd gevierd in een goed gevulde sporthal en later in een gezellig clubhuis.

Het sportseizoen zit er ondanks deze kampioenschappen gelukkig nog niet op. Er is zeker tot medio juni nog volop sport te beleven en te beoefenen, zowel binnen als buiten. Dus doe mee of juich toe en beleef vooral veel plezier.