14 juli 2024

Uit de bestuurskamer

Het seizoen 2023 – 2024 loopt ten einde. De zomervakantie staat voor de deur. Dat betekent dat de laatste sportactiviteiten van het achterliggende seizoen hebben plaatsgevonden en we ons opmaken voor het nieuwe seizoen.

Kampioenschappen en afsluiting seizoen

Op sportief vlak waren er bij iedere tak van sport binnen de vereniging wel één of meer kampioenschappen te vieren. Kampioen worden is niet iets dat altijd voor de hand ligt. Je speelt immers met meerdere teams of individuen in een competitie en dan is het best wel bijzonder als jij of jouw team de beste van die poule is in een seizoen. Maar zoals gezegd binnen elke tak van sport was er wat te vieren. Ook bij ROAC Dance, want de publieke optredens van dit seizoen, zowel buiten, onder andere tijdens de Jeugd Olympiade, als in het Dorpshuizen waren steeds weer een feestje. Zowel voor de leden zelf als voor het publiek.

Het buitenseizoen werd door handbal en voetbal afgesloten met een mixtoernooi, respectievelijk de afscheidswedstrijd van Freek Heemskerk. Beide activiteiten waren zeer geslaagd ondanks (bij de afscheidswedstrijd van Freek) mindere weersomstandigheden.

Voorbereidingen komend seizoen

Inmiddels worden ook de voorbereidingen getroffen om het nieuwe seizoen in de loop van augustus/september weer te kunnen starten. Onderhoud aan gebouwen, velden en park wordt gepleegd, teamkleding wordt nagelopen en eventueel vervangen of aangevuld, teams worden ingeschreven bij de sportbonden, materialen worden nagelopen of weer aangeschaft en de gebouwen (Sporthal, kleedkamers en clubhuis) krijgen een extra schoonmaak beurt.

Ook dit werk (achter de schermen) moet natuurlijk gebeuren en het loopt allemaal niet echt in het oog. Maar toch, als het niet zou gebeuren………….? Voor al dit werk en natuurlijk alle klussen en klusjes tijdens het seizoen hebben we vrijwilligers nodig. Schroom dus niet als er een beroep op je wordt gedaan, en het is ook heel gezellig om met een clubje mensen regelmatig een vrijwilligers taak uit te voeren.

Mogelijke herinrichting Hertogspark

Op donderdag 13 juni 2024 werd in het clubhuis een themamarkt georganiseerd door de Gemeente Kaag en Braassem. Daar kon iedereen informatie krijgen over grote projecten die in Oud Ade en Rijpwetering op stapel staan. Daar zijn ook drie schetsen gepresenteerd voor een mogelijke herinrichting van het Hertogspark na het vertrek van de Hockey Club Alkemade. Als bestuur kijken we naar deze schetsen van uit de gedachte: ‘het eerste woord is er over gezegd, maar het laatste zeker nog niet’. Maar er moet een startsituatie komen en die is er nu. We weten dat er nog veel water door de Kolk en de Rip zullen lopen voordat een nieuwe inrichting van het park gerealiseerd zal zijn.

Gezocht: leider/leidster(s) kleutergym

Tenslotte zoekt ROAC binnensport nog één of twee leidsters voor de kleutergym op zaterdagochtenden. Weet of kent u iemand of bent u zelf geïnteresseerd? Meld dit dan aan Angelique van den Berg via binnensport@svroac.nl

Fijne zomer!

Voor nu willen we iedereen bedanken voor het mooie afgelopen seizoen en we wensen jullie een goede zomer,