23 april 2024

s.v. ROAC 1 pakt tweede uitoverwinning van het seizoen

ROAC heeft bij degradatiekandidaat APWC gedaan wat het moest doen: winnen. Dat dat voor ROAC makkelijker gezegd dan gedaan is, bleek eerder dit seizoen al toen punten werden gemorst bij andere staartploegen DIOS en Quick 1890. Sowieso won ROAC pas één keer eerder dit seizoen op vreemde bodem.

Maar in Amersfoort kwam ROAC eigenlijk geen moment echt in de problemen. De voorbereiding zelf was overigens wel hectisch te noemen. Er was een dubbeldekker besteld bij Brouwer Tours om de spelers en de ruim 50 supporters naar Amersfoort te vervoeren. Door een calamiteit bij de touringmaatschappij en slechte communicatie werd het pas heel laat duidelijk dat er geen bus zou komen. Op het laatste moment zijn de spelers op eigen vervoer gaan reizen om op tijd af te kunnen trappen. Voor de supporters kon een alternatieve bus geregeld worden, maar die kon pas om 14:00u in Rijpwetering zijn.

De supporters zouden daardoor de gehele eerste helft missen. In die eerste 45 minuten had ROAC al een comfortabele 0-2-voorsprong gepakt. Thijs van Seggelen schoot de 0-1 binnen in de korte hoek en ook bij de 0-2 was de routinier betrokken. Zijn vrije trap werd door een APWC’er in eigen doel gewerkt. Bart Hogenboom wist de lat te raken en Yoek Bentvelzen zag zijn zuivere goal onterecht afgekeurd worden wegens buitenspel. Met een beetje pech had ROAC ook zomaar nog een tegendoelpunt kunnen incasseren. Jim van der Meer moest op de doellijn redding brengen na een ingestudeerde corner van de gastheren.

Na rust had ROAC moeite om afstand te nemen, terwijl APWC niet bij machte was nog gevaarlijk te worden. Uiteindelijk zou de sterk ingevallen Thomas van Veen bij een corner de 0-3 met een soort van omhaal binnenwerken en daarmee was de wedstrijd definitief gespeeld. Ook de ingevallen Matty van Benten deed nog een duit in het zakje door de 0-4 binnen te werken na een prima aanval. Dat was ook direct de einduitslag. Als ROAC was zuiverder was geweest had het nog aan het doelsaldo kunnen werken, maar uiteindelijk is 0-4 ook prima. Complimenten aan APWC, zij bleven opvallend gedisciplineerd opereren zonder onsportief te worden.

Dank aan de vele support die er weer bij was om deze laatste verre uitwedstrijd van seizoen tot een feestje te maken. Komende donderdag (!) speelt ROAC alweer een competitiewedstrijd. Thuis zal DIOS ontvangen worden om 20:00u. Uit speelde ROAC met veel pijn en moeite gelijk, dus makkelijk zal het niet gaan worden.

Opstelling ROAC: Tijn van der Geest; Jim van der Meer, Mitchel Boere, Freek Heemskerk; Joost van der Geest (46. Matty van Benten), Wessel van der Poel (61. Jay Koek), Thijs van Seggelen, Loek van As; Bart Hogenboom, Yoek Bentvelzen (75. Freek van Zeil), Lars van der Poel (61. Thomas van Veen).